Yönetici olmak ne demek

Tecrübelerini çalışan takım arkadaşlarınla paylaşmak, hep beraber beyin fırtınası oluşturup ve yöneticinin doğru karar vermesinde takım arkadaşlarının önemi çok büyüktür.
Yönetici olunca en büyük hatalar şöyle başlar; (En doğrusunu ben bilirim, ben yaparım, o beni dinlemeli, ben ona hattini bildiririm, zaten ben ondan tecrübeliyim …………uzar gider)
Ve  böylece  etrafındaki  tebrübeli insanları uzaklaştırıp , daha sonra onun  dediğini yapan  kişiler  olur  ama aslında bir şeyin farkına daha sonra varırlar . Yönetici olarak  artık   kendini geliştirmenin sonuna geldiğini anlar.

Tecrübeli  insanlarla çalışmak   başarıyı  getirir bu yolda
 
Tecrübeli  insanlardan faydalanmak ayrı bir yöneticilik işidir . Onu ancak    herşeyde benim dediğim  olacak , fikrinde olmayan  yöneticiler yapar.  Sonuç  olarak ; tecrübeli  insanlarla çalışan yöneticiler , başarıdan  büyük payı  alan  olucaktır.

Yönetici nasıl yetişir?  Bilgi sahibi  insanlarla çalışan, fikirlerinden yararlanan ,yenilige acık olan  kişi iyi bir yönetici  olur.

Bu özellikleri olmayan kişiler ,takım arkadaşlarına  faydası olmayan  bir yönetici olur
 
Daha sonra  kendileri herşeyi ben bilirim fikrini savundukları için:aslında hiçbir şey bilmediklerinin göstergesi  degilmidir!!!!!!
                            
EMRİNİZ OLUR EFENDİM !  diyen bir yönetici sistemi gelişti.
                              
İşletme  sahipleri durumun farkına varır ve Genel müdürü , işletme müdürü   olarak Degiştirmediler mi?Akabinde yetkileri de kısıtlanmadı mı?

Emriniz  Olur Efendim ´in getirileri oldugu gibi götürüsüde   daha cok    olmuştur.
Kendi yetkisini  bilmeyen   veya   kullanmasını bilmeyen  ama  diger takım arkadaşlarının yetkisini  kullanmak istemenin sonucu ; kendi  yetkilerini kaybetmeleridir.
                             
Güzel  bir  fıkra  var  tam   bu  konu ile ilgili  paylaşmak  isterim

OTEL
Patron otele  her geldiğinde   müdürü  ofisinde hep  birileri ile  görüşür olarak  görür ve bu bir kaçkez tekrar eder   müdürün çalışmadığını  düşünür .
 
Müdürü işten çıkarır  ve  yeni bir müdürü  işe alır.
 
Yeni müdür patron her geldiğinde  arkasında dolaşır , ne derse  emriniz olur efendim  der . Bu  da patronun hoşuna gider Çünkü  yeni  müdür hiçbir fikir  üretmez  ,sadece  emriniz olur  der .
 
Belli bir süre sonra  otelde işler  tersine döner ;misafir sayısı azalır ve   otel zarar etmeye başlar . Patron düşünür  yeni müdür almıştım  hep dediğimi yapıyor , çalışıyor, her işe  koşuyor( bahçeye atılan gübreden   , çöp  odasına varıncaya  kadar takip ediyor) Her işten de  anlıyor  der ! On  da bir sorun yok  fakat   işler bir türlü düzelmiyor.

Dahada kötüye gider, sonunda patron  tüm personeli toplar ve  durumu personeli   ile paylaşmak ister . Konuyu  personele anlatır ve görüşlerini  söylemelerini ister
Başta kimse konuşmak istemez .İçlerinden   biri  konuşmak  ister ama  beni işten atmazsanız  konuşurum  der .
 
Patron   ona tamam  işten atmam der ve personel  konuş maya  başlar, Yeni müdür  iyi bir insan ama  hep   bizim işimizi yapmaya çalışıyor, her işe karışıyor der
 
Eski müdür kendi işini yapıyordu ve oteli  müşteri  ile dolduruyordu  ama şimdi  biz kendi işimizi yapamıyoruz çünkü  yeni müdür  herşeyi ben biliyorum  diyor   durum bundan ibaret der.

Toplantı biter  patron düşünür ? Emriniz olur diyen müdürün aslında  müdür olarak kendi görevini   yapmadığını  anlar.

Sevdiğim  güzel sözlerden  biri ile yazımı  bitirmek istiyorum (Bilgi sahibi  olmadan  yetki sahibi   olmak )  Turizme  ne kadar   zarar veriyor  durum ortada……..

Saygılarımla

Ramazan KIR
Executive Chef

Comments are now closed for this entry