Yaz Günlerinde Sağlıklı Beslenme

Gösterim: 1516

Yemek yemek,yaşamın vazgeçilmez kurallarından biridir. Fakat bunu düzenli ve dengeli yapmak gerekir.

  İnsanlar yaz mevsiminin gelmesini dört gözle bekler,yaz tatilleri için programlar yapar fakat tatile çıktıklarında yediklerine içtiklerine pek dikkat etmezler.Rahatsızlanınca da hemen suçu denize,havuza ya da olmayacak şeylere atarlar.Aslında sadece biraz dikkatle tatilinizi çok güzel geçirebilir,sağlıkla yaz mevsiminizi geçirebilirsiniz.

 Yaz mevsiminde yemek yerken, insanın hava sıcaklığını ve nem oranını iyi bilmesi gerekir.Nem oranını zaten vücudumuzda hissederiz fakat dikkat etmemiz gereken nokta şu ki; hava sıcaklığının bunaltıcı oluşu ve nem oranın baskısı üzerine birde ağır yemekler yendiği zaman mide bulantısı ve kusma ile başlayan rahatsızlıklar meydana gelebilir.

 Yaz aylarında tüketilmesi gereken besinleri öğünlerle sıralayacak olursak;

 

Sabah Kahvaltı

 Sabah kahvaltısında,hafif kahvaltılıklar yenmesi gerekir.domates,salatalık gibi sebzeler tercih edilmelidir.çünkü öğlene doğru havalar ısındığı için vücudumuzu zorlayan yağlı yiyeceklerden kaçınmak gerekir.dilediğiniz gibi meyve tüketebilir,rahatlıkla çay ve kahve içebilirsiniz.

ÖĞLE YEMEĞİ

Salata,yoğurt,hafif yağsız ızgara .etsiz sebze yemeği .vb yemekleri tercih edin. bol meyve ve su tüketin.

Doyasıya yemek yemeyin

ÖĞLE-AKŞAM ARASI(İKİNDİ)

İnsanın en çok açıktığı saatler olan bu zaman diliminde bol meyve tüketin.meyvelerden kavun,karpuz gibi su oranı yüksek olanları tercih edin.Kuru yiyecekler şişkinlik vereceği için tercih etmeyin.

İşiniz uygunsa,meyve yemeden  önce 1 veya 2 saat uyuyun 

Akşam Yemeği

Akşam yemeğinde çorba  çeşitleri,salata,yağsız kırmızı et ızgara,ve sebze yemeklerini tercih edin.Tatlı olarak da;sütlü tatlılar ve meyve tatlılarını tercih edin. 

Akşam yemeğini saat sekize kadar yiyin.Daha sonra acıktığınızda da açlığınızı meyve yiyerek giderebilirsiniz.Uyumadan önce yemek yemeyin.çünkü sabaha kadar yenen gıdayı vücut enerji harcamadığı için eritemez ve çabuk kilo alırsınız.Ayrıca uyku öncesi yenilen yemek bilindiği gibi uyku problemi de yaratır.

    Yaz günlerinde çoğu zaman mide problemleri yaşanır.Bunun başlıca nedenleri:

:Gereğinden fazla yemek yemek

:Çok sıcak yemek yemek

:Çok soğuk yemek yemek

:Meyve ve sebzeleri iyi yıkamadan yemek

:Çok yağlı yemek yemek

:Çok az pişmiş (et.balık.tavuk) eti yemek

 Deneyimlerimi ve görüşlerimi paylaştığım bu yazımı son bi sözümle bitirmek istiyorum.              Unutmayın;yemek yemek araba kullanmak gibidir, devirli kullanmazsanız rahatsızlık verir.

EN GÜZEL YEMEKLER SİZLERİN OLSUN SAĞLIKLI OLUN

Saygılarımla

Ramazan KIR

Executive Chef

Comments are now closed for this entry