Ramazanınızı Sağlıklı Bir Şekilde Geçirin

Gösterim: 1831

Özel Eskişehir Sakarya Hastanesi Hekimlerinden Dr.M.Akif Erdem Ramazan ayının başlaması ile birlikte, oruç tutan kişilerin sağlıklarına da dikkat etmeleri gerektiğini belirtti. Dr.Erdem; " Bu mübarek ayda manevi arınmayla beraber bedeni arınmaya da gayret etmekte fayda vardır.Bu bir nefis terbiyesi ise bedenen terbiyenin de bize sayısız faydaları olacaktır.Sağlıklı bir ramazan ayı idrak edebilmek için bazı hususlara özen gösterirsek manevi kazançlarımızın yanında bedenimiz için de artılarımız olacaktır" dedi.

 Dr.Erdem, "İftara su, çorba ve hafif yiyeceklerle başlanmalı ve hızlı ve çok miktarda yemek yenmemelidir. İftardan birkaç saat sonra ara öğün tercih edilmeli, meyve ve sebzeye ağırlık verirken yoğurt, ayran veya süt tüketimine de özen gösterilmelidir.İftarda yavaş ve az miktarda yiyip, bir kaç saat sonra ara öğün gibi takviye alınması ideal iftar sofrası olarak önerilmektedir.Taze fasulye, ıspanak, patlıcan, semizotu, bürüksel lahanası, beyaz lahana, börülce, brokoli gibi az yağlı sebze yemekleri ile az miktarda yağsız balık veya tavuk ve kuru baklagil tercih edilmesi daha yararlı olabilir.İftar sofralarının geleneksel çeşitlerinden olan tatlıları ise yemekten iki saat sonra yiyin ve şuruplular yerine de sütlü tatlıları tercih edin. Sahurda mideyi yoracak aşırı baharatlı, yağlı ve tursu vb susatacak tuzlu yiyeceklerden kaçınılmalı,sahurda aşırı yemek yerine, kepekli tahıl ürünleri, sebze, salata gibi kana geçiş hızı düşük olan hafif yiyecekler tercih edilmelidir. Ramazan’da, özellikle sahurda, lifli gıdalar tüketin; kızartma, kebap vb ağır ve baharatlı yemeklerden uzak durulmalıdır.İftar ile sahur arasında meyve suyu, ayran vb sıvı gıdalar tüketilmeli, asitli içeceklerden kaçınılmalıdır.Ramazanda gün boyunca aç kalınacağı için aşırı yemek yerine, yavaş sindirilen kana geçiş hızı düşük (düşük glisemik indeksli) olan esmer tahıl ürünleri, sebze, salata gibi gıdaları tercih etmek daha doğrudur. Ayrıca; kompleks karbonhidrat içeren ve glisemik indeksi düşük besinler (kurubaklagiller,esmer ekmek, kepekli ürünler, yulaf, meyvelerden şeftali, armut),Posası yüksek besinler (kabuklu yenen meyveler, kuru kayısı,kuru erik ve hurma, taneli tahıl ürünleri, kurubaklagiller, taze fasulye, bezelye, ıspanak),Omega 3 ve folik asitten zengin besinler (tam undan yapılmış ürünler, kahvaltılık gevrekler (müsli), kuşkonmaz, ıspanak, bezelye, domates suyu, somon ton balığı, brokoli, keten tohumu, semizotu, mercimek, ceviz, badem, somon, sardalye, uskumru ve ton balığı) tercih edilmelidir. Herkesin  sağlıklı, huzurlu bir ramazan geçirmesini diliyorum…" dedi.

Comments are now closed for this entry